11/2/14

AM O OFERTĂ IREZISTIBILĂ! ÎMI DAI ZECE LEI ȘI ÎȚI ARĂT DRUMUL SPRE PARADIS!




I se făcu somn. Hotărî să-și odihnească gândurile. Îi puse pe cei trei unul lângă altul și se căută în fiecare portret.”Îi cunosc p'ăștia! Eu sunt ca toți, dar niciunul nu este ca mine. Unde vor fi fost până i-am scos la vedere?”Adormi cu lumina aprinsă. Nu era prima dată. Vechi obicei din copilărie, de când adormea cu capul pe carte. Apoi se întâmpla un fel de scamatorie. Scrisul și ilustrațiile din carte se ridicau ușor ca un fum, dau târcoale capului de copil și, da, este adevărat, îi rămâneau prinse pe ici, pe colo, în păr. Dimineața avea totdeauna părul încâlcit. Mama zâmbea de fiecare dată și îl întreba dacă a visat frumos. Dacă da, urma să aibă o zi minunată! Și acum...
- Anthos, ți-ai pierdut cheile. Ce recompensă oferi găsitorului?
Anthos se uită de jur împrejur. Reflex își băgă mâinile în buzunare. Nu erau acolo. Le-o fi uitat în mașină.
- Nu. Nu le-ai uitat. Sunt la mine. Auzi sunetul cheilor zornăind din întuneric.
Cineva îi auzea gândurile!
- Închide ochii dacă vrei să mă vezi. Îi închise. Văzu o creatură ciudată ai cărei ochi mimau buna dispoziție. Sta pe un scăunel de pitic, în ciuda dimensiunilor sale uriașe. Părea unul din personajele alea de benzi desenate care sperie copiii, efect hiperbolizat prin completarea ținutei cu un papion verde, paietat, supradimensionat și cu o pereche de ochelari cu pinteni. Sau țepi de arici. Sau dinți de furcă. Sta ghemuit și îl contempla pe Anthos fără rușine.
- Nu mă mai cunoști. Ne jucam pe vremea când eu eram elf, iar tu, puști. Acum ghidez lumea să voiajeze”ieftin”în căutarea unei spiritualități costisitoare. M-au  inspirat confrații chinezi.  Am o ofertă irezistibilă, îmi dai zece lei și îți arăt drumul spre paradis. Pe urmă, e treaba mea cum să fur un milion ... de euro, domnule! De euro!
- Te-am prins!Anthos deschise ochii, acolo în vis. Creatura cu papion dispăruse.
- Tu ai scăpat, acum asediază o doamnă dornică să meargă cu soțul într-un circuit turistic...Religios.
Alarma anunță orele deșteptării. Patru ceasuri!Uitase să o seteze la șase. Azi nu pleca în provincie. Nu s-ar fi mirat dacă pe măsuță ar fi găsit ochelarii cu țepi. Găsi doar zece lei căzuți sub măsuța de cireș. Luă pixul și făcu din ei”un milion de euro, domnule! De euro!”






FĂRĂ DISCUȚII

  -Ne trebuie un profesor la Școala de Arte. -Directore, sunt avu ț i în vedere  ș i ăia care  ș tiu carte? -Ah, pe dumneata te cunosc, ai t...