11/6/18

cine-i alesul***






Avem nevoie de-un arcaș să nimerească de îndată
Pe cineva din ăi' de sus, nu cu-o săgeată, cu-o mușcată!
Ținta nu e de cucerit, ci  doar așa se năzuiește,
Nu avem timp de prăpădit, că balta cică are pește.


Acum e-acum, cine-i alesul, că n-o fi cin’ s-o nimeri,
Băieți de-oraș, Boieri simpatici sau Serioși cu Pălării,
Studenți pletoși, Haiduci versați sau Scriitori neconsacrați,
Artiști de geniu sau Poeți ce-s cumpărați de Împărați?


Sau să-i luăm pe toți la rând și fiecare în cătare
Să-i stea arcașului un timp, zău,  lista asta e cam mare!
Noiembrie, mai sunt mușcate și timpu-i bun pentru ochit,
Dar ne presează iarna, frate, și treaba asta-i de gândit.


Diseară, uite, chiar diseară, avem un Domn, e programat,
Nu i s-a întâmplat demult, dar sunt ușor cam derutat,
Că cică l-a călcat un Lotru pentr-o Răpire din Serai
Și a plecat luând cu totul o Frumusețe și mulți Cai,


Sau doar așa mi s-a părut și ăștia erau înțeleși,
Mă uit la ei, mă uit la tine, de, par a fi Oameni Aleși...
Te iau de mână și te-ntreb cine dă plata la arcaș,
De nu știi prețul dă o raită pe la Băieții de oraș.


În fine, una-alta zic, unde-i arcașul căutat?
Să nu cumva să-mi spui acum că ăștia pe-ăla l-au vânat?
Nu contenești să mă uimești, așa ceva n-am auzit,
Ca-n loc de răni o lume-ntreagă n-a înlemnit, ci a ... zâmbit!


Majuscule n-am folosit pentru arcașul dumitale,
Profesore, nu mă certa, că personaju-i oarecare***,
Și ți-aș mai spune un secret, dar s-a-nserat și nu am pâine,
Mă duc la mall la târguieli, dar ne putem vedea și mâine.







FĂRĂ DISCUȚII

  -Ne trebuie un profesor la Școala de Arte. -Directore, sunt avu ț i în vedere  ș i ăia care  ș tiu carte? -Ah, pe dumneata te cunosc, ai t...